Den mest grundläggande männskliga rättigheten är rätten till liv.

Så varför ska inte djuren ha samma rättighet? Vad är det som gör det okej att äta kött och bära päls?

Djuren har också känslor och kan tänka och dom kan känna smärta. Och sen är det bättre för miljön att vara vegetarian.

Jag mår dåligt av att se filmer om hur djur plågas inför slakt och under olika tester. En fråga till er som äter kött, mår ni inte dåligt av att se sånt? Bryr ni er inte. Jag förstår verkligen inte hur man kan äta kött.

Ni skulle knappast äta en människa, så varför äta djur?  Jag mår illa av tanken på att äta kött. Jag har inte ätit kött på flera år och jag mår bra.

Det är fräschare att äta vegetariskt, varje gång du äter kött får du i dig lite bajs. Är inte det äckligt?

Hur kan det va lagligt att mörda djur, men inte människor?

Kolla på den här filmen. Jag klarar knappt av att kolla på den, jag blir så arg, och frustrerad. Hur kan man va så elak och känslokall? Skulle du vilja att dina barn/dina föräldrar/dina kompisar/släkt blev slaktade?

 

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Nickey

Bra skrivet! Ja, jag vet jag älskar den tröjan alltså :P

2010-02-23 @ 10:45:27
URL: http://nicoleespana.blogg.se/
Postat av: amanda

Håller helt med dig! Jag är också vegetarian och det känns så bra att veta att man inte bidrar till mord. Varför får man slakta djur på de mest grymma sätt men inte döda en annan människa. Allt tänkande liv borde vara heligt.

2010-02-24 @ 16:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0