Varför är det så svårt att gilla sig själv?

"Don't use this to develop an eating disorder and don't watch this if you think it will be triggering" står det i beskrivningen till en thinspo video på youtube. Men vafan tror dom? I kommentarerna till sånna här videos är det bara massa kommentarer om hur snyggt det är att va så smal, och dom uppmuntrar varandra till anorexi. Det stör mig så jävla mycket. Varför är det så svårt att gilla sin kropp om man inte ens är överviktig.
-
Jag är normalviktig och när jag va mindre har jag alltid varit nära undervikt. Men jag har alltid tyckt jag är tjock ändå. Det känns som alla är mycket smalare än mig, men även om det vore så, skulle det va så farligt?
Men jag tror det är för att jag är så ensam, jag vill ha uppmärksamhet. Alla behöver uppmärksamhet så genom att inte äta och klä mig annorlunda fick jag det.
-
Men nu har jag börjat försöka att inte se mig själv som tjock även om det är svårt. Jag vet ju egentligen att jag inte är tjock. Och att sitta ensam och äta i skolmatsalen är verkligen det värsta som finns, det kommer jag nog aldrig riktigt klara. Det ger mig riktigt ångest, jag blir extremt illamående och det känns som alla stirrar på mig och tänker "gud vilket mobbat fetto". Varranan vecka äter vi i en personalrestaurang, inte ens då klarar jag av det.
-
Jag vet inte riktigt varför jag skriver det här inlägget. Men iaf, till alla er som tycker ni är tjocka; Ni är antagligen inte det. Om du är normalviktig, banta inte. Det är nog inte så svårt att få en ätstörning. Jag har själv aldrig haft det, eller det har jag på nåt sätt kanske. För alltid när folk har sagt att jag är jättesmal och nästan anorexiasmal har jag aldrig riktigt hållit med, även om jag egentligen vet att dom har rätt.
-
Är inte det ganska konstigt, att man kan veta att dom har rätt. Men ändå inte. Men nu ska jag sluta skriva, och jag va tvungen att sätta "-" mellan för det blir inte stycken annars.
Vad tycker ni är snyggast av det här? Jag tycker lätt den normalviktiga.
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Samantha

usch vad hemskt det ser ut :(



svar jo jag vet! sa precis samma sak. har ett par svarta nu , och jag lyckas också nästan alltid ha sönder mina glasögon men eftersom dehär är lite dyrare har dom också bättre kvalité och gör dem svårare att ha sönder ! :D stort plus

2010-03-22 @ 21:55:34
URL: http://westhills.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha jag håller med! usch dom är så himla oäkta på något vis!

2010-03-22 @ 21:57:05
URL: http://linabiichara.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: Så kul att du också blev den:D



Jag tror nog de flesta är normalviktiga eller normalviktiga och vid gränsen till överviktiga som ser sig större än vad dom är. Men det är ju ens tankar som gör en större. Egentligen ser vi bra ut, så länge vi är hälsosammma så:)

Tänk vad jobbigt att inte kunna se sig själv som man egentligen ser ut:/ men det är liknande då när man är självkritisk, nån kanske tycker du ritar bra men du själv hatar teckningen och kastar ut, fast den var fin och bar ritad.

2010-03-22 @ 22:19:02
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0